Yamaha RX-V767

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V767 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wouter164 06-02-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V767

Prima apparaat, bulkt van de mogelijkheden (upscaling tot 1080P) en in- en uitgangen.(phono, multichannel analoge ingangen)Klinkt ook in stereo goed (voor- luidsprekers gebi-amped) Was wel even zoeken in de handleiding voordat alles was ingericht wat ik belangrijk vond, en nog zijn er dingen die ik eens moet uitzoeken. (regenachtige dag......)

Anoniem 17-07-2011

Beste mede-gebruikers,
Ik heb de RX-V767 nu een aantal weken in gebruik en wat direct opvalt is dat je heel veel apparaat hebt voor nog geen € 500,00 euro. Je ontvangt er een dikke gebruiksaanwijzing bij via een CD ROM en als je deze doorneemt, dan kan er maar één conclusie zijn: de aansluit -en de afspeel mogelijkheden van het apparaat zijn legio en zeer compleet. Zo is er sprake van een "volledige" pre-out (vaak alleen aanwezig bij apparaten in een veel hogere prijsklasse) en een multi-chanel aansluiting (b.v. voor de aansluiting van een multi-chanel SACD-speler) en ook nog eens van een aansluiting voor een platenspeler. De geluidsinstellingen kan je naar eigen smaak configureren. Je kunt ook je eigen voorkeuren programmeren onder de 4 scenetoetsen voor BD, TV, CD en RADIO enz. Alles werkt voortreffelijk en de bronkeuze kan ook nog eens overzichtelijker gemaakt worden door teksten toe te voegen. De weergave van zowel beeld als geluid is fantastisch. Ook voor de stereoluisteraars via de knop PURE DIRECT. Het display is zeer duidelijk en overzichtelijk en er is sprake van een goed klinkende Tuner met radiotekst mogelijkheden ed. De vormgeving van het apparaat is mooi en het apparaat is niet zo groot. De verwerking van de materialen is in orde: Er is zitten bv. metalen knoppen op voor het volume en de bronkeuzes. Kortom er is hier sprake van een apparaat met een meer dan prima prijs-kwaliteitverhouding. Een echte aanrader dus voor degene die op zoek is naar een zeer complete budgetreceiver met een hoge kwaliteit. Ik hoop er zelf nog jaren plezier van te hebben.

Redyak 08-02-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-V767

ZOals ik van Yamaha gewend ben. Waardige opvolger van de V863 die ik had. Lijkt er ook veel op. Op de 2xHDMI uit dan en de vrij configureerbare ingangen via het on-screen menu. Geeft genoeg signaal voor 15 meter HQ HDMI uit de silverserie. Heb wel even lopen stoeien met de subwoofer en eigenlijk nog steeds want die slaat niet altijd aan terwijl dat met de 863 geen probleem was. Maar goed hij kan altijd nog op "always on" :-)

nikos_ 09-11-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-V767

Zeer degelijke versterker met veel aansluitmogelijkheden, perfecte upscale funties en verbeterde OSD GUI vergeleken met vorige types yamaha versterkers.

Verassende pluspunten:
Ik heb deze versterker met 5 HDMI inputs aangesloten en deze zowel aan mijn plasma TV als aan mij beamer aangesloten.
De twee HDMI outputs waren voor mij erg belangrijk
en bij andere merken een stuk duurder.
Ik heb hierdoor zowel al mijn (5) HDMI apparatuur op mijn plasma beeldscherm en op mijn beamer tot mijn beschikking.
De versterker heeft de optie output naar HMDI1, HDMI2, of naar beiden!
Dit scheelt mij een hoop kabels en ingewikkelde aansluitingen naar twee apparaten.
Eindelijk een versterker waarbij ik geen signaalverlies of kwaliteits verschil kan zien tussen
een rechtstreekse aansluiting of aangesloten via de versterker. Dat zag ik bij mijn vorige Yamaha wel degelijk!

Ook erg handig is wanneer de versterker in standby modus staat je met de afstandsbediening de inputs naar je tv kunt schakelen.
De versterker gebruikt volgens de handleiding maximaal 400 watt. Toch geeft mijn stroom verbruikmeter welke er tussen hangt 'maar' maximaal 160-240 Watt aan bij normaal gebruik.

Voor mij is dit het ultieme schakel centrum van mij AV apparatuur.

Enig klein nadeel is dat er geen handleiding wordt geleverd op papier. Er zit een CD rom bij met een handleding van 124 pagina's.